lördag 2 april 2011

Skönhetsideal nu och förr

Tänkvärt. 
Tidernas största skönhet Marilyn Monroe skulle bära ca storlek 42 om hon levde idag och var byggd som hon var då.
Om hon skulle ha bråkat med vår tids ideal hade hon blivit "plus size".

Vår tid är helt sjuk...

Jag tycker att Marilyn Monroe hade en helt fantastiskt kropp. Se de vackra mjuka kurvorna av en riktig kvinna.
Så inför beach 2011 tänker jag ha henne som ideal. Då min kropp är byggd efter 1950-tals idealet mer än 2000-talets idealet. Så jag tänker ta på mig min baddräkt i sommar och njuta av allt sommaren erbjuder. Skita i det orealistiska modet och bara vara lycklig med mig själv!

Vilka är med mig?!


Think about this: Marilyn Monroe the worlds most famous and most beloved beauties would have been plus-size if she had live today.

Our time is sick!

This summer I will have Marilyn as my rolemodel and don't give a dam about this times pressure to being skinny. I will wear my swimsuit and be happy with who I am and enjoy all the lovely things summer will bring!

Who are with me?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar