lördag 2 april 2011

Pysselrummet (gamla lägenheten)

Nu är det dags att snoka i min lyckliga plats i hemmet. Mitt pysselrum!


Här är hörnan jag spenderar mycket av min tid. Datahörnan. Dataskrivbordet var en gång ett bord som min storasyster hittade i hennes soprum. Ett ljus bord med silver ben, musplattan hängde löst. Men då gick jag lös på det!
Först och främst tog jag och min mor och lagade musplattan med en bit trädgårdsslang. Fungerar bra nu.
Sedan sprayade jag all silvermetall antikguld.
Tillsist klädde jag alla skivorna med oxblods färgat fusk-läder.

Tada! Ett snyggt steampunk-inspirerat databord. Jag ska fästa kugghjul och liknande någon dag på det för att få det perfekt.



Fönstret.
Stafli, snygga lådor och en pidestal där min router bor.


Min arbets-skrivbord. Där man finner min symaskin och ritbord.  


"Närbild" där man ser mitt Steampunks-tema bättre. Jag har målat både bokhyllan och anslagstavlan och målat för hand: kompasserna och kugghjulen. Funderar att en dag även måla symaskinsskyddet i samma tema.

Nej, nu blir det inga fler bilder från detta rum (eller lägenheten) men sedan då jag har flyttat ska ni få se hur mitt nya hem ser ut.

Today I will show you my workspace, office or craft room in my current apartment (I will move by the end of this month)

First off my corner for my computer. The desk have I repaint and put pleather on so it is more steampunk. One day I will put gears on it.

Window: fancy boxes (one old from the Swedish military) and a place to draw 

Craft desk: sewing machine, drawing table...
More steampunk theme on the shelf that I have repainted.  

More and new pictures will come when I have moved. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar