måndag 11 april 2011

Om jag var Kung av Universum


Jag vill också ligga i gräset och låta tårna prata med solen

Jag är ett stort fan till Jim Henson Company. Jag har alltid älskat deras klassiker: Labyrinth, The Storyteller, The dark crystal, Mupparna, Dinosaurs, Sesame Street och så klart Fragglarna!
Därför blev jag helt överlycklig då min lillasyster Lisa hittade på en loppis en bok om Junior Gorg.
 

Junior är en mycket hårt arbetande prins som drömmer om att en dag bli kung och slippa jobba så hårt.


Bilderna är underbara i denna bok. Se där står Boober och Mokey


Boken gav mig mer sympati för Gorgerna. Det var ju synd om dem! Deras folk är försvunna så Juniors föräldrar är ganska sorgliga i sin kunglighet.

Nu skulle jag vilja hitta de två andra böckerna i serien som handlar om Fragglarna och Doozers.

Boken var underbar, det glömde jag att skriva!

I am a big fan of Jim Henson Company so I was delighted to find a storybook that told the story of Junior Gorg who dream of being king so he can do what he wants.  The book was sweet and lovely, a new favorite.

2 kommentarer:

  1. iiih sötboken :o såg den allt på bdb (a)

    sv: jaaa, jag håller med :o Men en gång tror jag ändå att någon sorts farkost har varit på jorden. Ett amerikanskt stridsflygplan är inspirerat av just det (enligt rykten) ^^ Skulle kunna skriva värsta uppsats-långa kommentaren om de,t men måste sova nu om jag ska orka upp tidigt imorgon och jogga innan skolan (a)

    kramo <33

    SvaraRadera
  2. Den är underbar :3

    Så den fungerade ändå! Jag hade super problem då jag skulle skicka kommentaren.

    Jo det kan vara så att de har varit här men jag vill i så fall veta varför de verkar bara ha varit i USA? För det låter som en dålig plats att välja att besöka XD

    Jag är nyvaken och trött så jag förstår dig ;)

    SvaraRadera