lördag 9 april 2011

Hur man packar böcker



Något som jag verkligen älskar är böcker.
Min dröm har alltid varit att som Bell i Skönheten och Odjuret få ett vackert bibliotek i present som jag kan dansa runt i av lycka. Men då det inte är så troligt att det kommer ske så kommer jag, den dagen jag väl flyttar till ett hus, ska jag bygga en golv till tak bokhylla och fylla den med underbar litteratur i en salig blandning.

Dock uppskattar jag inte böcker lika mycket då jag ska flytta. För finns det något värre att bära än en oändlig ström av tunga boklådor? Så då jag flyttar brukar jag försöka vara hård emot mig själv och rensa ut bland mina böcker. Brukar i snitt bara få i väg ett tiotal men denna gång fick jag i väg ett trettiotal!
Låt mig klappa mig själv på ryggen! 
Men det lämnar ändå fyra bokhyllor som jag ska packa ned! Dock har jag kommit fram till att det finns bättre saker än lådor att packa böcker i! Jag har kommit fram till att ryggsäckar är det bästa att packa böcker i. Då slipper man den skärande känslan i fingrarna och är det en normalstor ryggsäck kan man ofta bära något annat samtidigt som man har bokväskan på ryggen.

Nu kanske någon funderar hur i hela friden hade jag tänkt klämma in fyra bokhyllor i en etta?
Enkelt! Jag ska göra en egen bokhyllevägg genom att ställa fyra Billybokhyllor med ryggarna åt varandra och använda dem som en rumavdelare mellan vardagsrummet och hobbyrummet (sovalkoven) och jag har planer att ha en femte hylla på kortsidan av bokhylleväggen. (Bilder kommer då jag har flyttat och införskaffat bokhyllorna)

I love books! And I dream of having a library of my own one day. 
But I do not like books as much when I am moving! For my boxes of books are heavy and many. But I have found out that the best way to move books are in backpacks! It is less heavy and you can carry other boxes at the same time! 

(When I have moved I will show you my creative way to use bookshelf's as a wall. To have room for four to five bookshelfs in a one room aparment)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar