fredag 30 september 2011

Kväll i köket


Känner ni igen er att vissa kök trivs man bara i? Att man går in i någons hem och man automatiskt drar sig till köket. Att man känner sig som hemma vid köksbordet. Att köket är det hemmets hjärta. Jag haft svårt att finna egna hem där köket är hemmets hjärta. Även lägenheten jag bor i nu har inte haft något hjärta i köket. Men nu ju mer jag pysslar om köket börjar det bildas ett hjärta i köket. Jag börjar trivas mer och mer. Jag kan till och med sitta ned i köket och äta frukost, utan att vilja springa bort till datorn!



Torsdagskvällen spenderade jag i köket. Filosoferade på vilken höjd handdukshyllan ska sitta.




Och fortsatte måla på min kökspall, valde även motiv och ritade av det. Så kanske, kanske blir den färdig till helgen...

In some homes the kitchen is the heart of the house. And after a long time my kitchen is starting to feeling to have a heart. I feel more at home there now. 
And the repainting is coming along nicely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar