torsdag 29 september 2011

Äppelplock


Åkte hem till föräldrarna. Tarja springer runt och letar efter fåglar att skälla på medan jag gick på jakt efter:  


De sista äpplena i äppelträdet. Äppelträdet är ett mycket gammalt äppelträd, kanske ca 100 år gammalt (då jag har mött tanter på ålderdomshem som minns hur de var och pallade äpplen från vårt träd) och under bra år kan ge 40kg äpplen.  


Detta blev dagens skörd, mammas svampkorg blev nästan fylld. Dock då jag hade plockat/skakat ned alla äpplena kom min kropp ihåg en sak: jag är ju höjdrädd! Och jag som hade klättrat högt upp i trädet! Så väl nere på marken började benen skaka lite. Ja som jag alltid säger: tur jag är envis för det kan till och med blocka höjdrädsla!

En bild på mig då jag hade fyllt korgen med äpplen.

Me and my dog went to my parents to pluck the last apples form our 100 year old apple tree.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar