måndag 26 september 2011

Vacker disk



Det är inte ofta jag blir glad av att se mitt diskställ. Men idag blir jag det. Då det var fyllt med vackra loppisfynd.



Polsk sockerskål 20kr. Tysk kaffe/te servis (9-10st) 30kr.


Kaffefaten och djuptallriken.


En Japonica (rörstrand) djuptallrik som jag fick med en köksklocka (se bilden under) och syskrin för en 50lapp. Jag är vanligtvis mest svag för porslin med rött mönster som t.ex. Willow, Bengali, Woodland. Men Japonica är en av mina favorit serviser.

Jag märker att mitt kök börjar sakta börja gå i rosa, brunt och grönt. Trevligt.


Beautiful dishes.
After I had washed my second hand finds they looked so pretty I had to photograph them. The clock is also a second hand find. 
And I am realizing that my kitchen is going more and more pink, brown and green. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar