måndag 5 september 2011

Blyertsteckningar

Då jag var ung så ritade jag ofta bara med blyertspennor. Men nu som vuxen har jag lekt mer med färger: akvarell, tuschpennor och vanliga färgpennor. Dock i helgen har jag lekt med blyertspennan, sudd och fingrar (och sedan stomp). Här är de:


I veckan såg jag om Trassel/Tangled och jag älskar Rapunzels alla väggmålningar särskilt den med "de flytande ljusen", så jag gjorde en blyerts version från huvudet.


I går var jag helt besatt av enhörningar (och alicorn/flygande enhörningar). Detta sedan jag såg om: Legenden om mörkrets härskare och sedan såg för första gången: the last unicorn.

Pictures by me! 
This weekend all the movies I have seen have made me draw pictures inspried by them. The first picture is a mural from Tangled.
The second picture is after I had seen: the two 1980's movies: Legend and the last unicorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar