onsdag 5 oktober 2011

Hus till låns


En av mina största drömmar är att få äga ett trevligt litet hus på landet. I helgen var jag katt och husvakt åt mina föräldrar. Så jag kunde inte låta bli att leka med tanken vad jag skulle göra en vanlig höstdag om jag fick vara husägare.

Vid väder skulle jag vara ute och pyssla (detta fall på min kökspall) klädd i arbetskläder som inte är fina men praktiska.


Jag skulle njuta av skiftningarna av årstiderna. Ta tiden att lukta på blommorna i trädgården och de som växer vilt omkring mig.


Jag skulle plocka blommor och unna mig en underbart vacker höstbukett.


Och under kvällspromenaden med Tarja skulle jag kunna njuta av skogens ljud och mörkret som avsaknaden av gatulysen ger. Kunna njuta av varje stjärna, se norrskenet. Ja allt det man missar då man bor i lägenhet i ett större samhällen.
Detta är bara en bråkdel av sakerna jag skulle göra om jag fick vara husägare. Det var nästan lite svårt att lämna tillbaka huset då de kom hem igen.
Men jag ska fortsätta drömma och samla till handpenningen till ett hus. För en dag skall jag äga hus!

One of my biggest dreams is to own my own house in the country. So when I were tending my parents house I spent the weekend pretending that I were a house owner. 
I spent a day outside repainting in clothes made for dirty work. I had the time to enjoy nature and pick a stunning autumn bouquet. By night I enjoyed the darkness and silence of the country. 
And that is only some things I would do outside the house! 
But I will do everything in my power to one day become a homeowner!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar