torsdag 29 september 2011

Pyssel mitt i natten


Det är mitt i natten. Och jag kan inte låta bli att börja måla om handdukshyllan jag köpte på returmarknaden idag för en billig peng. Steg ett slå på radion för att få den rätta stämingen. Steg två: skruva i sär det som går och tvätta av alla delarna. 


Kom på en smart idé för att måla knoppar: jag skruvade fast en skruv så jag hade något att hålla i.


Min andra smarta idé var att lägga pinnen mellan två jämnhöga pillerburkar, så pinnen ska kunna torka utan att fastna i underlaget. Jag tejpade fast metalldelarna i locket med maskeringstejp då jag hade målat klart pinnen för att den inte skulle rulla av.


Steg tre: mitt i natten målning.


Färdig! Med grundfärgen i alla fall. Om jag skulle gå och lägga mig nu?

In the middle of the night I started to repaint the towelrack I brough earlier this day. Now I will go to sleep. Good night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar