tisdag 30 augusti 2011

Drömmar om ett nytt badrum

Jag ville egentligen göra om badrummet.
Så istället köpte jag en ny tvättmaskin! - jag i veckan
 
Jag bor i en insatslägenhet och det enda rummet som skulle behöva en uppdatering är badrummet. Det är inget riktigt fel på det, mest lite tråkigt och kanske lite väl många plugghål i väggen...

Just nu så känner jag att jag inte har den ekonomin det krävs för att göra om badrummet men drömma kostar inget! Så igår surfade jag runt på t.ex. tumblr (blev väldigt förvånad hur mycket könsorgan man kan få se om man letar på badrum...) och sparade bilder på badrum som jag gillade. Så på så sätt fick jag reda på vad jag vill ha för typ badrum.


Jag gillar klassiska badrum märkte jag. Och jag älskar träpanel eller kakelpanel. 


Gärna en lung ganska neutral och ljus färg på väggarna ovanför panelen.


Jag är inte helt emot att dela av rummet vid badkaret med t.ex. golv till tak kakelplattor.

Detta var för mörkt färgval i mitt tycke. Men jag annars gillade jag verkligen känslan i detta badrum.
Vi ser väl om jag i framtiden får en 10-30 000 kr att lägga på ett nytt badrum, hur det i så fall blir.


Skulle jag bo i ett hus och ha en väldigt liten "skrubbtoalett" skulle jag lätt göra den härligt nördig som tillexempel denna underbara sak.


Yesterday I spent several hours on Tumblr and looking for pictures of bathrooms I like. I dream of one day have the money to redo my bathroom. So I thought it would be fun (for me) to see what kind of bathroom I want.
I want a classic bathroom. With wood or tile panel around the walls, and a soft light color on top.

But if I one day moves to a house that has a small toilet I would so make it to a nerd paradise like the two last pictures. 

I have taken the first step to a new bathroom. I have brought a new washer. The rest is just dreams.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar