torsdag 12 juli 2012

Varning för boken!


Jag började läsa Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCullough kom halvvägs och utropade högt: Nej, nu räcker det!
Slog igen boken med en högljud smäll och återlämnade den nästa arbetsdag.

Denna bok är dålig fanfiction som har blivit publicerat!
Boken utspelar sig 20 år efter mästerverket Stolthet och fördom av Jane Austen slutar. Bara att Mary mirakulöst har blivit en vacker kvinna (på grund att hon har dragit ut några tänder....) får mig att sucka tungt. Historien i sig känns krystad och rent ointressant. Männen som svärmar kring Mary är inget att hänga i julgranen. Alla systrarna Bennet är olyckliga. Jag slutade läsa efter Mary lyckades bli kidnappad som ett våp i en kioskroman. Och jag har läst bra kioskromaner och mycket bättre fanfictions för den delen också! Jag vet inte vad jag ska säga mer, men jag anser faktiskt att denna bok pissar rent på Stolthet och Fördom så in i norden!

Nej så bu för denna bok. Läs hellre Jane Austens orginal verk och bränn denna skit!

Warning for this book! 
The independence of Miss Mary Bennet of Colleen  McCullough is the worst fanfiction story I have ever read and worse it is published! I did not even finish the book because it was so damn awful!
Do not read!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar