måndag 16 juli 2012

Bokrecension: Knife



Dagens recension är Knife av R.J Anderson

I den stora Eken lever ett älvsamhälle under deras drottnings styre. Älvor är bara kvinnor, var älva har sin plats och alla ska göra sitt för samhället. Älvorna har förlorat sin magi och älvor dör utan att att lägga sitt ägg så älvorna håller på att dö ut. Och en mystiskt sjukdom sprider sig bland de äldre älvorna. Boken handlar om den unga älvan Bryony som är en tuff liten älva som ska finna sitt öde i eken och världen utanför den.

Det tog ett bra tag innan jag kom in i Knife men en fjärde del i boken var jag förtrollad. Det tog tid att förstå älvvärlden men det var halva charmen med boken. Jag kunde inte låta bli att tänka på Lånarna då jag läste boken. Varför tänker jag inte berätta. Jag vill inte berätta för mycket. För jag vill ge chansen till er som tänker läsa Knife att få upptäcka boken själv. 

Fortsättningen på Knife är: Rebel och Arrow

To read: Knife by R.J Anderson. A lovely fairy story that is enchanting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar