fredag 27 juli 2012

Åska


I onsdags då jag kom hem från jobbet började det regna och åska. Jag som hade tänkt gå ut, bestämde mig för det näst bästa som var att sätta mig och läsa i en solstol i farstun. 
Boken var dagens biblioteksfynd: En lisa för själen. Trädgård som terapi och friskvård av Eva Robild och Annika Christensen.
Mycket lättläst, inspirerande bok och bilderna inger lugn och ro. Mycket trevlig bok.
Plötsligt blev det strömavbrott, så mamma kom ut i farstun, hon också, och satte sig och läste (Till offer åt Molok av Åsa Larsson)
 Tula gillade också vår plan. Så hon lade sig till rätta i mammas knä.
 Åskovädret drog vidare och strömmen kom tillbaka, lagom innan jag hungrade ihjäl.

During this weeks thunderstorm my mother and I sat in the vestibule and read our books. Our cat Tula joined us.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar