onsdag 24 augusti 2011

Kreativatanten städar


Idag blev en städdag. Så jag tog på mig städ/pysselklänningen mamma hittade åt mig på Röda Korset och härjade runt i lägenheten.
Nu kommer väl några med frågan: varför jag väljer att ha en sådan förlegad sak som en städrock (klänning)? Svaret är enkelt: för att det är så himla praktiskt! Då slipper jag bli varm och på så vis känna att kläderna som jag sedan ska i väg och t.ex. jobba i inte är fräsch längre.

Dagens tips: visst tvättar ni handdukar och trasor utan sköljmedel? Detta för att de ska behålla bästa uppsugningsförmåga. För om ni torkar er med en handduk och det känns bara som om man stryker ut vattnet på kroppen är sköljmedel ofta felet.


The creative lady is cleaning.
Today was a cleaning day. So I put on my new cleaning-dress and got to work hunting dust-bunnies. Yes, I have a dress just for cleaning. But it is so practical! Then you do not get warm in your clothes that you were planing to wear the rest of the day.

The tip of today: Do you wash your towels and rags without fabric softener? Because if you wash them without fabric softener the towels will have better absorbent power. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar