fredag 12 augusti 2011

Med kylan kommer pysselsuget

Nu har det varit höstkyla här i några dagar och nu äntligen börjar jag ha pysselsug. För nu under sommaren och semestern då jag har haft tid att pyssla har jag fått tvinga mig själv att ens göra mina faceup uppdrag (målar dockansikten åt andra BJD-folk), något som jag ändå tycker är roligt! Det är som värmen dödar all min pysselsug, jag vill bara bada och äta gott.

Men, men nu med kylan kommer pysselsuget.
Men det kan ha att göra med att jag äntligen har sorterat färdigt i pysselrummet. För som det står på plats 27 i denna lista (som jag fann på min lillasyster tumblr: lolitaliferisachan ) så städa mitt arbetsutrymme är bästa sättet för mig att bli kreativ. Det är som min själ vill fylla det tomma utrymmet på skrivbordet med kreativt kaos.

Så jag ska ta denna pyssel lust och äntligen börja med alla möbler till köket som jag ska slipa och måla om. Så kan jag äntligen bli nöjd med mitt kök också.
Önska mig lycka till!

It is like the summer kills my creativity. I need the cold to be creative. So this first days of autumn cold has restored my creativity. But the fact that I have clean my workspace can been a big help too.   

Maybe I can finally start on working on all my furniture to my kitchen that needs repainting. Wish me good luck!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar