lördag 20 augusti 2011

Miss Nerd

Förra söndagen köpte jag en ny bil. En avställd bil där kamaxelremmen hade gått sönder. Så i veckan har jag och min pappa skruvat i motorn, men det verkar som det bara ska vara att byta kamremmen sedan om jag har tur har jag en nyare och finare bil! För bara en så där 3000 kr.

Jag har redan ett namn för min lilla Hyndai Sonata från 1997: Miss Nerd/Fröken Nörd. Jag har redan två kompisar till bilen min pärl Goomba och Chibi Cthulhu amigurumin som min mamma har gjort. Nu hoppas jag bara på att jag ska kunna hitta nördiga dekaler att sätta på bilen. Som till exempel hjärtan från Zelda a link to the past eller något annat trevligt kanske ett citat från A song of ice and fire. Men det verkar vara svårt att kunna beställa från sverige för jag behöver inte dekaler för över 1000 kr.... Men Thinkgeek har många roliga och trevliga stickers...   
Men, men låt mig först få igång bilen innan jag letar ihjäl mig efter bildekaler.

Min Pärl Goomba som jag gjorde i sommras

I have brought a new car that my father and I hope to repair (the cam belt is broken). When the car is up and running I have the perfekt name for her: Miss Nerd. Miss Nerd will be full of nerdy things like my Perl Goomba I made this summer. I just hope that I can find some nerdy stickers to put on my car, thinkgeek.com is a god place to start I believe... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar