onsdag 12 september 2012

Bokrecension: Blue is for nightmares


Blue is for Nightmares av Laurie Faria Stolarz beskriver jag nog bäst som nutida Kitty/Nancy Drew möter Sabrina tonårshäxan, men mer för äldre tonåringar.

Stacy Brown, som går på en internatskola, har många hemligheter: hon är kär i sin rumskamrat Dreas till och från pojkvän Chad, trollformerna hon gör och att hennes mardrömmar blir verklighet. Senaste tiden hemsöks Stacy av mardrömmar om Dreas död. Snart finner Stacy ut att Drea har någon som förföljer henne. Stacy som vet hur illa det kan gå försöker rädda Drea utan att Stacys hemligheter kommer ut.

Blue is for Nightmares blandar tonårs kärlek, skolproblem, deckare och vardagsmagi till en trevlig soppa. Att jag lyckades lista ut vem skurken var, ganska fort gjorde inte så mycket. Mardrömmarna är obehagliga, särskilt då man lägger till de oväntade bieffekterna av dem.
Boken är helt okej. Jag kan inte hävda att det är den bästa tonårsromanen jag har läst men den är inte dålig. Dock känner jag att jag inte måste läsa de andra fyra delarna i serien. Jag känner mig nöjd. 

Blue is for Nightmares is Nancy Drew meets Sabrina teenage witch for older teenagers. Not the best book I have read but it is not bad. Score: Okay 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar