fredag 21 oktober 2011

Varför Kreativatanten?

Nu menar inte jag varför man ska välja min blogg utav alla andra tusentals bloggar där ute (min blogg är fantastiskt, behöver man någon annan orsak?)
Utan jag tänkte förklara vart mitt namn kommer ifrån. Det är väl ganska tydligt varför jag anser mig själv vara kreativ, den delen delen av namnet är väl inte så otydligt? 

Tant däremot, måste jag kanske förklara:

Då jag var sexton år gammal blev jag kallad för tant för första gången. Eller rättare sagt: "Bulltant" av en jämnårig pojke. Han ville ge mig en komplimang för jag var duktig på att baka, pyssla, laga mat och annat "tantigt". Jag uppskattade då inte riktigt den komplimangen. Men nu tio år senare hade jag inte blivit lika sur.

Men bloggnamnet kommer ifrån en av mina vänner och jag som brukar skämtsamt säga att vi är: unga, griniga, kreativa tanter. Då vi hellre har syjunta eller kafferep än gå på fester (nog går jag på fest ibland, men ofta dricker jag inte) och trots vi båda är under trettio kan vi sitta och klaga på ungdommars dumhet. Vi kan till och med rollspela kafferep över internet om andan faller på. Vi bakar småkakor och andra godverk, att få besök och bjuda på kakor är ett nöje.

Och ibland får min EDS att få mig att känna mig som en urålderlig gammal tant...

Så det var på det stora hela orsaken till namnet: Kreativatanten.

I am trying to explain my blogname: kreativatanten = creative "old lady". I am creative but not really a old lady. But I am in contact with my inner old lady that gives me many interest of an old lady. And some days I do feel like an old lady... 
But the blogname comes from my friend and I who like to call us self for: young, cranky, creative old ladys. 

So thats why I call myself the creative old lady.   

2 kommentarer:

  1. Ett mycket bra namn!
    Vi tanter borde ta mer plats i samhället!

    Ha en fin vecka
    // 20-åriga tant Lisen

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag håller absolut med (detta gäller även de gamla tanterna).

    Tack detsamma!

    SvaraRadera