torsdag 6 oktober 2011

Beslutsfattning

Det flesta av mina beslut brukar ta en lång tid, speciellt de stora besluten. Först måste jag tolka vad det är jag: vill/stör mig på. Sedan går jag och filosoferar på vad detta val har för konsekvenser, vad jag har för val och hur jag ska gå till väga (helst utan att såra någon alldelens för mycket) denna punkt kan ta en månad eller två. Men så fort jag vet vad jag vill och har en plan hur jag ska göra, då går det fort! Då ringer/tar jag de samtal jag behöver och sedan betar jag av resten av planen och jag är lyckligare än tidigare!


It always takes time when I am making a decision. First I need to know what I want. And then I take a long time ponder (a month or two) on the consequences and how to reach the goal. But the same second I know how I will go on. I do it. I talk with the ones I need to talk to and take the steps I need. And this decisions always makes me happier in the end.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar