fredag 17 augusti 2012

Antikguld FTW!

Medan jag väntar på att få låna en släpvagn och bärhjälp så står flytten stilla. Jag har packat upp det jag kan.
Så då fick jag tid att göra pyssel.
Kors i taket! Ska Kreativatanten göra skäl för sitt namn?



Det blev bland annat dessa saker som jag tog en bunt sprayburkar för att förgylla dem (bokstavligen).
Sängramen köptes på slutet av 90talet/början av 2000 talet. Jag och storasyrran köpte samma modell men i två olika storlekar och dessa sängramar har vi bytt i mellan varandra i systerskaran så många gånger så vi har ingen aning vem sängramarna egentligen tillhör. För tillfället har jag 120s och tyckte att den behövde faktiskt målas om då den har fått lite färgtörnar igenom åren. Sedan har jag blivit less på smide.


Som man ser här på denna ljushållare som nyss var i smide nu antik guld.

Jag gillar verkligen inte färgen guld på möbler och dylikt. För mig är det 80-tals pråligt. Men antikguld däremot älskar jag. Ger en helt annan känsla. Antikguld är för mig hemtrevligt och mysigt.


Den nya färgen på locken till IKEA burkarna gjorde dem tio gånger finare och passar bättre till mina andra burkar.






Bättre bild på skrivbordet och dess hyllor kommer senare. Sängramen ligger och torkar på gräsmattan så den kommer också få ett eget inlägg då jag känner mig mer färdig.


I spray painted some things of mine. Here is some of it. The rest is still drying. 
  

2 kommentarer: