måndag 16 maj 2011

Lilla Mys potatismask

Min vän My tipsade för ett tag sedan om hur man gjorde en ansiktsmask av vanlig potatis : Recept



Så i kväll valde jag att testa den. Låt oss säga att jag behövde den verkligen...
 Före


Före


Vad man behöver: en potatis, potatisskalare, rivjärn, talrik och lite mjöl. Skala och finriv potatisen. Blanda i en matsked mjöl.


 Kladda på ansiktet. Låt verka i ca 15minuter


Efter. 


Jag tycker att jag ser en skillnad. Men jag ska göra en till mask nästa vecka och se om det blir ännu mer skillnad.

Så spring i väg och testa ni också det enda ni har att förlora är en potatis!



My friend My (link in the Swedish text) wrote in her blog how you can make a facial mask by just using a potato! So tonight I have a potato on my face. 

How to:
1. Peel the potato
2. Grate the unboiled potato (as finely as you can)
3. Mix in a tablespoon of flour
4. Put on your face and let it sit for 15 minutes.
5. Wash face (I took a shower) 

All done!

Test it it worked for me! 

4 kommentarer:

  1. Alltså jag märkte större skillnad andra gången jag använde den. Potatis är så sjukt bra, verkligen! Den torkar inte ut på samma sätt som ansiktsmasker man köper osv :D

    vad kul att du gillade den och testade :D

    SvaraRadera
  2. Men det kan jag faktiskt förstå att det kan ta någon gång innan den kan använda sin fulla magi. Ansiktet känns väldigt mjukt och trevligt så fler gånger kommer det bli :D

    SvaraRadera
  3. Jag måste testa den någon gång! :D men blir nog till sommarlovet isåfall, just nu är jag för busy busy busy.

    SvaraRadera
  4. Detta skall testas! O:
    Tack för tipset! :D

    SvaraRadera