tisdag 3 maj 2011

Hemmafru-själen

Kylan isar i märgen och vintern gjorde förhoppningsvis sitt sista utfall mot Svea rike.

Jag vaknade i morse med ett behov att baka, något som jag varken hade ingredienser till eller tid till då jag skulle in stan för att försöka få en drop-in besiktning.  Något som jag inte fick och affären jag hade tänkt köpa en dammsugare skulle inte öppna på två timmar.
Senare underdagen (då jag var hemma igen) satte jag mig för att fortsätta sy på min lolita-inspirerade klänning. Medan jag filosoferade på hur man bäst skulle sy ett par söta underbyxor som man kan ha över strumpbyxorna dagar då vindarna gör allt för att lyfta ens kjol högt över huvudet.

I dag var hemmafru-kraften stark i mig. Nej nu ska jag i väg till en sy-kompis och fortsätta på klänningen. Ha det så bra!

Today was the "1950's stay at home wife force" strong in me. I wanted to bake. But instead I sew on my dress. And thought about how you best make a pair of underpants for the days when the wind want to lift your skirt high above your head ...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar