lördag 8 mars 2014

Fotokurs

Nu när jag ändå är arbetslös valde jag att göra något vettigt med min tid. Så jag anmälde mig till Digitalkamera för nybörjare via min lokala fotoklubb.

Jag tycker att jag tar väldigt fina bilder. Men nästan alla är tagna via automatiska kameraläget som är väldigt bra på min kamera. Så nu är det dags att lära sig alla funktioner och ta åt mig bra tips att tänka på. 

Första läxan var Exponering. Det tog många minuter på kusen innan jag ens lyckades lista ut hur man kommer åt det reglaget (det med bruksanvisningen och ledaren till hjälp).

Då solen väl sken idag gick jag ut, min mycket elaka förkylning till trots och gjorde ett första försök till hemläxan. Dock tog jag väldigt många bilder utöver läxan så här är väl mina tre favoriter.

Har jag inte minst en bild på Tarja eller katten som undersöker vad jag gör är det något fel...

Sned men ljuset var precis som jag hade föreställt mig. 
 
 +2 exponering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar