tisdag 5 november 2013

X-men: Days of future past - trailer

Sedan jag var en liten tjej och såg X-men tv-serien (1992-1997) har jag älskat X-men.

Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner hur mycket jag älskade den serien. Hur viktigt det var för mig att som en liten tjej se starka tjejer, som var hjältar trots svårigheter. Hur mycket jag älskade karaktärerna och historierna som berättades. Men jag försöker komma till min anledning att göra detta inlägg.

Åren gick efter serien slutade att gå. X-men filmerna släpptes och jag var ganska nöjd. Tills filmen som inte borde ha gjorts kom. X-men: the last stand... Oj, vad jag hatar den filmen. Jag hatar den så mycket att jag har bestämt att den inte ens existerar. Så då kan vi gå över till saken jag ville komma till.

Den nya X-men trailern.


Jag hade gåshud som dansade över min kropp. Lusten att trycka in Caps Lock tangenten och bara skriva nonsens var enorm (tack och lov kunde jag hålla mig i från den impulsen). Äntligen, känner jag X-men peppen igen. Jag gillade First Class men jag var skeptiskt till den då den kom. Som sagt jag kände mig skadeskjuten och förråd av last stand. Så min tilltro till de kommande X-men filmerna har varit mycket liten. Överlag har jag varit nöjd men jag kände aldrig någon stor pepp innan de kom ut. Men nu.
Jag känner mig som den lilla tjej som ställde väckarklockan för att inte missa något avsnitt, trots att det var lördag igen.

Så det är något som jag ser fram emot att få se nästa år.
Nä om jag skulle läsa om Astonishing X-Men av Joss Whedon och John Cassaday igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar