fredag 4 oktober 2013

Ve och fasa!

Jag tror jag aldrig varit så nära ren skräck tidigare.

I går kväll skulle sista varvet på taklisterna skulle målas så jag tänkte radiokanalen Pop och Rock skulle vara bra sällskap. Då de brukar verkligen ha bra blandning allt från Disneylåtar till klassisk rock. Jag kör igång kanalen som har just börjat sin reklampaus. Klättrar upp för trappstegen och börjar måla. Efter en stund börjar musiken. Men det var inte det jag ville höra. No sir! Inte för fem öre. Dansbandsmusik fyllde köket. Jag bet ihop och målade på. Helt säkert att plågan snart skulle vara slut. Men nej.
Jag hade kommit in mitt i Dansbandstimmen. Dansbandstimmen!
Så då andra dansbandsdängan kör igång, fick jag klättra ned och tvätta händerna innan jag räddade mig själv med att hitta något annat att lyssna på.
Ve och total fasa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar