lördag 19 januari 2013

Fredagkväll

Lämnar jobbet, handlar frukt i kopiösa mängder, sjunger högt i bilen på väg hem.
Äter middag, surfar sedan runt.  Skriver ned recept från Örtskolan och Trädgårsapoteket från STVplay.
Min inre häxa myser.

Fryser.
Det är för kallt för att sitta vid datorn. Tar på mig en kofta och kryper ned i soffan och ser vad mamma tittar på.

Somnar.
Vaknar, har ingen koll på hur länge jag sov.
Vi ser på Once a upon a time. Kan det sluta utan cliffhanger någon gång?
Ramlar in på ettan där Keeping Mum startar. Åh, Maggie Smith min tantidol. Kan jag få bli som dig då jag blir stor? Gillar filmen.

Känner mig varm.
Går in till datorn. Betalar räkningar. Surfar runt. Tumblr lockar förföriskt med sina roliga: gör det självprojekt. Undrar om jag skulle gå upp och pyssla?
Tarja snarkar.

"Nä, nu räcker det, unga fröken!" säger den morgonpigga, organiserade sidan av mig. "Gå och packa det lilla du ska ha med dig till rollspelspasset!"
"Men det är ju så gott som färdigt. Blocken och tärningarna ligger redan i väskan..." säger den lata nattugglan.
"NU!"
"Jaja."

God natt (eller passande tidsberoende hälsning). 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar