tisdag 29 november 2011

Reklamkalender blir en väggkalender


Fick en reklamkalender av min far som hade besökt en asiatisk restaurang förra veckan. Jag gillade bilden och tyckte det skulle vara praktiskt med en kalender, dock ville jag inte ha reklamen med. Så jag bestämde mig att testa att göra om den.


 Steg 1. Klipp. TEJPA först innan ni klipper (ni ska klippa nedanför tejpen). Ty annars måste ni som jag ha synlig tejp för att inte den ska falla i bitar.

Slit, skär ut alla rester av det gamla. Vik den tejpade delen och limma fast den i springan på träpinnen.


Häng på plats.
Jag kommer göra om detta då nästa år är slut. Ty jag älskar bilden med den starka kvinnan. Den kommer bli en episk tavla.

 

Cutting a picture. I got a picture with some advertise on. So I cut it, TAPE before you cut or els the picture will fall to pieces, cut below the tape. Take away the glued paper in the wood piece. Glue the folded taped bottom of the picture in the wooden piece. All done!
I will redo the picture when the next year is over.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar