onsdag 14 december 2011

Zombie

Warning: Zombies ahead!

Jag vet inte riktigt varför jag har blivit helt fascinerad av zombier och tanken på zombie-apokalypsen. Men jag är helt säker på att min skräckfilms-fanatiska storasyster har ett visst ansvar för fascinationen. Kolla gärna in hennes skräckfilmsblogg: Skräckel så kan ni kanske förstå varför skräckfilm ligger varmt om våra hjärtan.

Nu är det inte bara zombie-filmer, böcker, konst och tv-serier jag gillar utan jag gillar även att då och då klä ut mig till ett drägglande vandöd varelse.

Första gången jag klädde ut mig var väldigt minimalistiskt. Då var jag zombiearmar i den svenska zombie-kortfilmen som försvann: Björkpollen of the dead (trailer). (Mitt offer dör i detta klipp så mina zombie-armar skymtar förbi)

Andra gången jag klädde ut mig till zombie var 2009 till Zombiewalk (Umeå) som även blev en reklamfilm från eniro. Vill ni läsa zombiebloggen från reklamfilmen så klicka vidare till: zombiebloggen


Zombiewalk 2009


Detta var mitt första zombie-alterego: den föredetta kriminalvårdaren, Bratislava. 

Nu kan man tycka att det var lite väl modigt att första gången man leker zombie bland folk tillåta att ens agerande blir filmat för att bli en rikstäckande reklamfilm. Men jag tyckte bara att det var roligt. Ty då man hasade igenom staden tänkte man inte på folket som stirrade eller kameran, man lät sig bara vara "vandöd".

Sedan var jag så glad att jag äntligen kunde vara med på en zombiewalk så jag hade nog gjort vad som helst för att vara med.

 
Bästa reaktionen som vi fick den dagen var då vi var färdig med reklamfilmen och skulle gå och möta upp den som hade våra väskor. Från en balkong hörde vi: "Åh, vad fina ni är!" Lätt förvirrade stannade mina systrar och jag och tittade upp på den lilla tanten som stod på sin balkong och log stort emot oss.
"Tack så mycket" ropade vi upp till henne. 

Det var nog det sista vi hade väntat att höra med låssas blod rinnande nedför våra hakor, men det värmde.


Då jag och mina systrar skulle gå och se Resident Evil: Afterlife på bio klädde vi "upp oss" som zombier och zombiejägare.

Konstigt nog märkte inte så många av oss zombier i biografen.


Men efter filmen kunde vi inte låta bli att ha en fotosession i ett öde parkeringshus.


Jag körde på "hemmafru-zombie" denna kväll.

  
Och alla kommer väl ihåg zombiekycklingen Arbie från årets halloween fest?

Fler zombie-bilder kommer säkert i framtiden, då mina systrar och jag får för oss att vi behöver vara zombier för en dag.

"Grr argh"

I am fascinate by zombies and I love to dress up like one. So here I have posted pictures and clips (trailer and commercial)  from times I have dressed up like one. My sisters and I dressed up like zombies for: zombiewalk, Halloween and going to the movies and every other time we feel like it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar